News - Haberler
Oyunları151ülkede 35 milyondan fazla indirme aldı: 'Türkiye bu sektöre yatırım yapmalı'
| Sunday, 11.29.2020, 12:45 PM | (192 views)
Oyunları 151 ülkede 35 milyondan fazla indirme aldı: 'Türkiye bu sektöre yatırım yapmalı'
figure >
Mobil oyun geliştiricisi Hakan İnce, kendi geliştirdiği ve dünya çapında 35 milyondan fazla indirmeye sahip olan mobil oyun uygulamalarının arkasındaki başarısını cumhuriyet.com.tr’ye anlattı.
Son dönemde hızla yükseliÅŸe geçen mobil oyun geliÅŸtiriciliÄŸi sektöründe artık bağımsız giriÅŸimci olarak da ilerlenebiliyor Büyük firmalara ihtiyaç duymadan geliÅŸtirilen oyunları dünya çapında tanıtmak da mümkün.Ä°stanbul'da yaÅŸayan 28 yaşındaki Hakan Ä°nce, bu durumun örneklerinden biri. GeliÅŸtirdiÄŸi oyunlar, 151 ülkede 35 milyondan fazla indirme aldı.Peki Ä°nce, bu baÅŸarıyı nasıl saÄŸladı? ÇocukluÄŸundan bu yana bilgisayar ve internet ile arasının çok iyi olduÄŸunu anlatan Ä°nce, üniversite yıllarında kod yazmayı ve tasarım yapmayı öğrenmeye baÅŸladığını ve bir sosyal aÄŸ sitesi kurup öğrencileri bir araya getirmeye amaçladığını ancak baÅŸarısız olduÄŸunu anlattı./Archive/2020/11/28/224530401-whatsapp-image-2020-11-28-at-15.31.41.jpegHakan Ä°nceArdından internetteki kaynaklardan faydalanarak mobil uygulama geliÅŸtirmeyi kendi başına öğrendiÄŸini belirten Ä°nce, ilk olarak küçük çaplı uygulamalar tasarladığını ve onları Google Play üzerinden yayınladığını söyledi:“Mobil oyun sektöründe büyük ÅŸirketler hariç çok fazla oyun üretilmediÄŸini gözlemlemiÅŸtim. Ardından oyun yapım aÅŸamalarını araÅŸtırmaya baÅŸladım. Ä°nternetten videolar izleyerek bu iÅŸin temelini öğrendim ve kendimi geliÅŸtirdim. Oyun yapmak bana uygulama yapmaktan daha eÄŸlenceli ve zevkli geldiÄŸi için mobil oyun geliÅŸtiriciliÄŸine baÅŸladım. Bu aÅŸamada bana en çok Youtube’daki videolar ve forum sitelerindeki içerikler yardımcı oldu.GeliÅŸtirdiÄŸim oyunlar için herhangi bir eÄŸitim veya kurs almadım. Ä°leri derece yazılımda tıkandığım için uygulama yapımına beraber baÅŸladığım ve bir forum sitesinde tanıştığım yakın arkadaşım Aykut UludaÄŸ'dan yardım aldım.""Ä°LK FÄ°KÄ°R HASTANE KORÄ°DORUNDA AKLIMA GELDÄ°"GeliÅŸtirdiÄŸi oyunların daha çok mobil korku oyunları üzerine olduÄŸunu anlatan Ä°nce:"Acemilik dönemimde hem kendimi geliÅŸtirmek hem de test etmek için Korku Ormanı adlı mobil oyununu yayınladım. Oyun organik olarak çok iyi indirmeler aldı. Hastaneye gitmem gerektiÄŸi bir gün, koridorda otururken aklıma hastane ile ilgili bir korku oyunu yaratmak geldi ve 29 Haziran 2014 tarihinde Korku Hastanesi oyunu ortaya çıktı. Breaking Bad dizisini çok seviyorum bu yüzden oyundaki ana karakterin ismini Walter koydum. Kendimi yaptığım iÅŸe o kadar veriyordum ki; oyunu test ederken kendi yarattığım anlık çıkan hayaletleri ve korkutucu sesleri unutup korktuÄŸum oluyordu.O zamanlar herhangi bir reklam bütçem veya destek kaynağım yoktu. Daha önce mobil uygulamalarımdan kazandığım 250 TL ile Korku Hastanesi oyununun Facebook'tan tanıtımını yaptım. Tanıtım sonrasında oyunumun çok sevildiÄŸini gördüm. Yeni çıkan en iyi oyunlar listesine girmeyi baÅŸardı. Bu durum isteÄŸimi ve hevesimi de artırdı. Ben de Korku Hastanesi oyununu seri yapmaya karar verdim ve Korku Hastanesi 2'yi geliÅŸtirmeye baÅŸladım. Korku Hastanesi 2'yi 2016 yılında yayınladığımda yine en iyiler listesine girmiÅŸ ve uzun süre kalmıştı."/Archive/2020/11/28/224500214-2-1.pngKorku Hastanesi 2"OYUNLARIM 35 MÄ°LYONDAN FAZLA Ä°NDÄ°RMEYE SAHÄ°P"Oyunlarının Türkçe destekli olduÄŸunun altını çizen Ä°nce, ÅŸunları kaydetti:"Oyunlar dünya çapında 35 milyondan fazla indirmeye sahip. Bazı günler 50 bin indirmeyi geçtiÄŸi oluyor. En son Kasım 2019’da yayınladığım Korku Hastanesi 3'ün durumu da gayet iyi gidiyor.İçerikleri sürekli güncel tutarak, aldığım geri bildirimler ile geliÅŸtiriyorum. Youtube'da oyun videoları çeken Youtuber’ların oyunlarımı keÅŸfedip onlar için özel içerikler yayınladıklarını fark ettim. Ama sanırım böyle bir kitleye ulaÅŸmamın en temel nedeni oyunlarım gerçekten büyük beÄŸeni toplamış ve sevilmiÅŸti. Bazı oyunlarım hâlâ mobil uygulama maÄŸazalarının en iyiler listelerinde durmaya devam ediyor."Oyunlarının küresel olarak 5 ayrı maÄŸazadan (Google Play, App Store, Windows Store, Amazon Store, Huawei Store) satılmaya ve 151 ülkeden indirme almaya devam ettiÄŸini kaydeden Ä°nce, en çok indirme yapılan ülkeler arasında ise Hindistan, Rusya, Amerika ve Türkiye’nin yer aldığını söyledi./Archive/2020/11/28/224824087-1-3.pngGoogle Play'in ÅŸu an sadece Amerika ve birkaç ülkede uygulamaya soktuÄŸu Play Pass programından bahseden Ä°nce, Google’ın kendisi ile iletiÅŸime geçerek Korku Hastanesi 2’nin programa dâhil edilmesini talep ettiÄŸini anlattı:"Bu programda oyunları aylık paketler ÅŸeklinde satıyorlar. Sanırım Türkiye'den sadece benim oyunum bu programa dâhil edildi. Programda ÅŸu an 2 tane korku oyunu var bir tanesi Korku Hastanesi 2. Ä°lerleyen zamanlarda program tüm ülkelere açılabilir."“GERÄ° DÖNÜŞLER OYUNCULARINDAN GÖZÃœNDEN BAKMAMI SAÄžLIYORâ€Kullanıcılardan sık sık geri dönüşler aldığını kaydeden Ä°nce:"Genellikle korku hastanesi seri ÅŸekilde olduÄŸu için sürekli yeni bir oyun yayınlamamı ve hikâyenin devam etmesini istiyorlar. Tabii çok iyi yorumların yanı sıra kötü yorumlarda yapılıyor. Ama ben özellikle olumsuz yorumları okuyorum ki oyunlardaki hataları, eksileri bulup düzeltip daha iyi bir hale getirebileyim. Mümkün olduÄŸunca yapılan yorumlara geri dönüş saÄŸlıyorum ve dikkate alıyorum. Çünkü bu geri dönüşler bana oyuncuların gözünden bakmamı saÄŸlıyor."“TÃœRKÄ°YE MOBÄ°L OYUN SEKTERÖRÃœNE DESTEĞİNÄ° ARTIRMALIâ€Mobil oyun geliÅŸtiriciliÄŸinin dünyada büyük bir ilgi gördüğünü vurgulayan Ä°nce, "Dış pazardaki büyük firmaların Türk mobil oyun ÅŸirketlerini satın aldıklarında gördük. ÖrneÄŸin Zynga gibi büyük bir ÅŸirket Peak Games'i 1.8 milyar Dolar’a, Gram Games'i 250 milyon Dolar’a satın aldı. Türkiye'nin mobil oyun sektörünü çok iyi deÄŸerlendirmesi, yatırımlarını ve desteÄŸini artırması gerekiyor" dedi."YARDIM ALMAKTAN ÇEKÄ°NMEYÄ°N"Mobil oyun geliÅŸtirmek isteyenlere öneride bulunan Ä°nce, ÅŸunları kaydetti:"Bu sektöre girmek isteyenler öncelikle bu iÅŸin temelini anlamalı. Oyun geliÅŸtirmek yerine oyun geliÅŸtirmenin nasıl bir ÅŸey olduÄŸunu bilmelisiniz. Oyunların hangi platformlarda yayınlanabilir olduÄŸunu, hangi oyun motorunun hangi platformda daha etkili olduÄŸunu araÅŸtırmalısınız. Çok zorlandıkları yerlerde baÅŸkalarından yardım almaktan çekinmeyin.Korku Hastanesi 3 oyununun senaryosunda takılıp kaldığımı ve ilerletemediÄŸimi hatırlıyorum. O zaman bana yakın arkadaşım Özge AydoÄŸdu’nun yardımı ile oyunun senaryosu ortaya çıktı ve oyunu tamamlayabildim."
Zeynep Çam
Read more: https://www.turkish-media.com/forum/topic/648129-oyunlari-151-ulkede-35-milyondan-fazla-indirme-aldi-turkiye-bu-sektore-yatirim-yapmali/
Read more: https://www.turkish-media.com/forum/topic/648129-oyunlari-151-ulkede-35-milyondan-fazla-indirme-aldi-turkiye-bu-sektore-yatirim-yapmali/
Other News
Area Araştırma son seçim anketini açıkladı
Milli Savunma Bakanlığıson dakika geçti
Kılıçdaroğlu, Avrupa CimnastikŞampiyonu Milli Takımıkutladı
Covid-19’lu kadın, antikorlu bebek doğurdu
Yabancılar nerelerden konut aldı
Dave Prowse: Darth Wader aktörühayatınıkaybetti
Mustafa Balbay yazdı: "Zenginliklerimizi Katar’la paylaşma anlaşmasıçok su kaldıracak"
Yargılama 2 yıl sürdü: Saat kulesine yazıya hapis cezası
Denizlispor'a hayat veren puan
CHP'li Başarır'dan MahirÜnal'a 'Tank Palet' yanıtı: Utanmaz Katar artığı!