Vitrindeki albümler
Vitrindeki albümler
ERKÄ°N KORAY ‘ERKÄ°N KORAY TUTKUSU’ (KERVAN)1977, Cem Karaca’nın “Parkaâ€yı söylediÄŸi, 1 Mayıs katliamının olduÄŸu, siyasal gerginliÄŸin tavana vurduÄŸu yıldı. O yıl Erkin Koray için de çok hareketliydi; eÅŸinden boÅŸanmış, ruhsatsız silahla yakalanmış yurtdışına çıkmış, bir de “Erkin Koray Tutkusu†plağını çıkarmıştı. “Elektronik Türküler†albümüne nazaran tür itibarıyla hayli çeÅŸitli bir çalışmaydı bu. Hardrock, saykodelik rock, country derken sahip olduÄŸu batılı omurgaya karşın yerel çizgileri de kuvvetliydi. İçinde “SuskunluÄŸun Ötesiâ€, “Allah AÅŸkınaâ€, “Cümbür Cemaatâ€, “Sanmaâ€, “Öksürük†gibi Erkin Koray külliyatının çok mühim ÅŸarkılarının bulunduÄŸu albümdeki iki Ä°ngilizce parça ise (“Blonde Men†ile “My Delightâ€), aslında yurtdışında 45’lik olarak basılma amacıyla kaydedilmiÅŸ, ancak bu hayal gerçekleÅŸmemiÅŸti. Erkin Baba’ya eÅŸlik eden kemik kadro ikinci gitarda Orhan Ãœnal, basta Harun Kolçak ve davulda Okay Temiz’den oluÅŸuyordu ama üç parçada bası Ahmet Güvenç, bir parçada Rauf Ãœlgün ve bir parçada da davulu Korkut Koray çalıyordu. Pek çok seveni için Erkin Baba’nın en iyi çalışması olarak takdir gören “Erkin Koray Tutkusu†albümü ÅŸimdi yeniden analog bantlardan aktarılarak plak olarak basıldı; açılır kapak ve 180 gram, eksiksiz gediksiz...CEM KARACA ‘CEMAZ-ÃœL-EVVEL’ (YAVUZ&BURÇ PLAKÇILIK)1994 yılında Kalan Müzik etiketiyle CD ve kaset olarak piyasaya sürülen Cem Karaca derlemesi “Cemaz-ÃœlEvvelâ€, beÅŸ ApaÅŸlar, üç KardaÅŸlar dönemi ÅŸarkının yanı sıra, üç Almanya sürgünü zamanında yapılmış yedi parçanın toplamından oluÅŸmuÅŸtu. Åžarkılar Cem Karaca ile Kalan Müzik’in sahibi Hasan Saltuk tarafından seçilmiÅŸ ve sıralanmış olup kapağı Karaca’nın yakın dostu karikatürist Haslet Soyöz tarafından çizilmiÅŸti. Albüm, sonradan Kalan Müzik ile Yavuz Plak arasındaki bir takas esnasında el deÄŸiÅŸtirmiÅŸti. Yavuz Plak derlemeyi ÅŸimdi ÅŸarkı sözlerinin yer aldığı açılır kapakla ve orijinal grafiÄŸi ile ilk kez plak formatında çıkardı. Plak formatının içerik olarak iki farkı var: birincisi ÅŸarkı sıralaması, ikincisi ÅŸarkı sayısı. Ancak her iki deÄŸiÅŸiklik de zaruriyet tahtında yapılmış ÅŸeyler. Albüm uzundu, bir plaÄŸa sığmıyordu; plak baskısı için iki parçayı çıkarmak zorunda kaldılar. Çıkan parçaların hangisi olacağı tamamen süresine bakarak kararlaÅŸtırılmış, piyango KardaÅŸlar döneminden iki parçaya vurmuÅŸ: “Lümüne†ve “Mehmet’e Ağıtâ€. Parça sıralamasının deÄŸiÅŸtirilmesi ise iki yüze eÅŸit dağıtmak amacıyla gerçekleÅŸtirilmiÅŸ. Plağın ses ve kapak kalitesi yerli yerinde. “CemazÃœl-Evvel†bir derlemeden çok daha fazlası.
Murat BeÅŸer
Read more:
https://www.turkish-media.com/forum/topic/666077-vitrindeki-albumler/