Alp Ersönmez, ‘Plağın heyecanını özlüyorum’
Alp Ersönmez’in uzun bir bekleyiÅŸin ardından çıkan yeni albümü “Cereyanlıâ€, müzikseverlere “dans kokulu bir caz†sunuyor...
Alp Ersönmez’in yıllardır beklenen albümü “Cereyanlıâ€nın dört parçadan oluÅŸan ilk bölümü “Cereyanlı-Aâ€, Space Goats etiketiyle yayımlandı. Ersönmez, bu albümünde “dans kokulu caz†adını verdiÄŸi bir müziÄŸin peÅŸinde olduÄŸunu belirtiyor. Albümü dinlediÄŸinizde siz de Ersönmez’in bu amaca ulaÅŸtığına tanık olabilirsiniz.Alp Ersönmez’in dünya çapında bilinen ve birbirinden deÄŸerli müzisyenlerle birlikte 2013 yılında kayıtlarını tamamladığı projesi “Cereyanlıâ€nın her bir parçasında Ersönmez’in müziÄŸine eÅŸlik eden önemli isimler ile karşılaşıyoruz. Ä°sveç’ten rapçi Papa Dee, Brezilya’dan etkileyici sesiyle Thalma de Freitas, Fransa’dan duayen trompetçi Erik Truffaz, Norveç’ten eÅŸsiz caz piyanistliÄŸi ile Bugge Wesseltoft, Türkiye’den ise Arto Tunçboyacıyan, Bulut Gülen, Can Çankaya, Can Åžengün, ÇaÄŸrı Sertel, Doruk Gönentür, Ediz HafızoÄŸlu, Engin RecepoÄŸulları, Ä°mer Demirer, Serhan Erkol bir araya gelerek “Cereyanlıâ€nın müzik dünyasını yaratmışlar. Ersönmez ile konuÅŸtuk...- Öncelikle albümün neden bu kadar geciktiÄŸini soralım... Cereyanlı’nın kayıtlarına 2013 Åžubatı’nda baÅŸladık. Kayıtların bitmesi ve toparlanmasının hemen ardından Gezi olayları baÅŸladı. Gezi’den sonra da ülkede devam eden gerginlikler, sonu gelmeyen olaylar, o dönemin albüm çıkarmak için doÄŸru bir zaman olmadığını düşündürdü bana. Daha sonra yoÄŸunlaÅŸan konser programları, Ä°stanbul Sessions, Dilek Türkan, MadenÖktemErsönmez gibi çok fazla zamanımı ayırmam gereken projelerle birlikte albümün çıkışı bu zamana kadar kaldı.- Solo kariyer ve baÅŸka isimlerle birlikte yaptığınız çalışmalar arasında bir önceliÄŸiniz var mı? Bir sanatçı için en önemli konu, sanatçı kiÅŸiliÄŸini ve rengini yer aldığı her üretimde duyurabilmektir bence. Bununla beraber sanatçının asıl hedefi, her zaman beste yapmak olmalıdır. Bestelerimi sunabildiÄŸim iÅŸlerim, gruplarım ve projelerim, kendi sesimi ve rengimi daha çok duyurabildiÄŸim ortamlar saÄŸladığı için biraz daha özel oluyor benim için. Ama daha önemliler anlamına gelmiyor bu. Pop müzik sanatçılarıyla veya pop müzik albümlerinde çalarken de bu rengi elimden geldiÄŸince yansıtmaya çalışıyorum. ‘RUH KATTILAR’ - Albümde birçok önemli isimli var. Ne kattılar bu albüme?Albümün ruhunu! Çekirdek kadro zaten beraber uzun zamandır çalıştığım arkadaÅŸlarım. Ama albüme dahil olan diÄŸer isimler, zaten ara ara beraber konserler ve kayıtlar yaptığım, her zaman baÄŸlantım ve bağım olan sanatçılar. Yurtdışında yaÅŸayan sanatçı dostlarımı yakaladıkça stüdyoya soktum (gülüyor).- “Cereyanlı†ismi nereden çıktı? Albüm fotoÄŸrafları da çok etkileyici, fikir nasıl bulundu?“Cereyanlı†enerjiyi vurgulayan bir isim ve kapaktaki fotoÄŸraf da kaynak makinesinden çıkan kıvılcımlar ile bu enerjiye atıfta bulunuyor. “Dans kokulu caz†diye bir mottosu var Cereyanlı’nın. Koku ve ses, çok soyut kavramlar ve insandaki çaÄŸrışımları konusunda da çok benzerlik gösteriyorlar bence. İçeriÄŸinden ve derinliÄŸinden ödün vermeden, eÄŸlenceli ve enerjik bir müzik yakalamaya çalıştım. Kapak ve fotoÄŸraflar, kayıtları yaptığımız 2013’ten beri hayalimdi. HeykeltıraÅŸ arkadaşım Ä°brahim Koç, kapaktaki demir kaplanmış bas gitarı o zaman benim için yapmıştı. Matart bize atölyesini açtı ve fotoÄŸraf sanatçısı Cem Gültepe, kafamdakinden daha güzel bir kapak çekti.‘SABAHLARI Ä°LK Ä°Åž...’ - Twitter’da “Cereyanlı’yı, ‘kasetlerin arka yüzünü de aynı heyecanla dinlediÄŸimiz dönemlere’ adıyorum†dediniz, yani?BeklediÄŸim kasetler çarşıdaki plakçılara gelecek diye dükkânların önünden ayrılmamış, sabah ilk iÅŸ kontrole gitmiÅŸ biriyim. O kapaklardaki ÅŸarkı sözleri ezberlenir, kim ne çalmış, hangi stüdyoda kaydedilmiÅŸ öğrenilir, kasede göz gibi bakılır, kasetteki her ÅŸarkıya ÅŸans tanınırdı. Åžimdi “öneriâ€lerde en üstte ne çıkıyorsa onu dinleme eÄŸilimdeyiz. Ãœretim ve tüketim o kadar arttı ki hepimiz bu ÅŸekilde müzik dinliyoruz artık. O heyecanı özlüyorum ama yapacak bir ÅŸey yok.‘TAKSÄ°M’E GÄ°TMEK İÇİMDEN GELMÄ°YOR’- Siz BeyoÄŸlu’nda birçok mekânda sahneye çıktınız. Taksim’in bugünkü durumunu nasıl yorumlarsınız?YorumlayabileceÄŸim bir ortam kalmadı ne yazık ki. Pandemiden bağımsız konuÅŸuyorum; Taksim’in ruhunda çok önemli yeri olan canlı müzik mekânlarının birer birer kapanması bundan çok daha önceye dayanıyor. Ranta ve ucuzcu turiste teslim edilmiÅŸ bir Taksim’e gitmek içimden gelmiyor artık.‘ÖRGÃœTLENME ÅžART’- Ayrıca bu pandemi döneminde müzisyenlerin yaÅŸadığı zor durumla ilgili çözüm önerileriniz var mı?Bu iÅŸ dernekle falan olmaz, kapsayıcı bir meslek odası veya sendika ÅŸart. Yapılan iÅŸler için taban fiyatlar belirlenmesi, çalışma saatleri ve koÅŸulları gibi konuların sektörel olarak oturtulabilmesi açısından bu önemli. Mevcut bir sendika var, ben de yıllar önce üye olmuÅŸtum ama aranıp sorulmadığım için bir süre sonra üyelikten çıktım. Åžimdi pandemiyle tekrar bir hareket oldu galiba ama sonuç yine yok. Ä°nsanlar MESAM’a, MSG’ye yüklendiler ama onların görev tanımında zor durumdaki müzisyenlere yardım etmek yok. Ä°ÅŸlevsel bir sendika, meslek odası bunun takibini yapar ve bu öncelikli görevlerinden biri olarak tanımlanırsa, bir daha bu sorunlar yaÅŸandığında daha hafif ÅŸiddette atlatılır.
Orhun Atmış
Read more:
https://www.turkish-media.com/forum/topic/670675-alp-ersonmez-plagin-heyecanini-ozluyorum/