Taner Öngür: ‘3 Derdim Var’Ayrılık, yoksulluk ve ölüm
Moğollar’ın bas gitaristi olarak tanıdığımız Taner Öngür, “3 Derdim Var†adlı yeni bir albüme imza attı. Güçlü sesi ve yorumuyla tanıdığımız Serap Yağız ile birlikte çıkardığı albüm dijital platformlarda yerini aldı.
Dünyanın derdi büyük. Ä°nsanlığın derdi dünyadan büyük. Hak, hukuk, adalet yok, dürüstlük yok, derdini anlatmaya çalışmak düşündüğünü söylemek yok çünkü suç; çocukların gülen yüzü yok, ekmek yok, iÅŸ yok, saÄŸlık yok. Yok, yok. yok...Müzisyen Taner Göngür ise “İnsanlığın 3 derdi var: ayrılık, yoksulluk ve ölüm†diyor.Tıpkı, “Bir Ayrılık, Bir Yoksulluk, Bir Ölüm†isimli KaracaoÄŸlan ÅŸiirinde olduÄŸu gibi...MoÄŸollar’ın bas gitaristi olarak tanıdığımız Taner Öngür, “3 Derdim Var†adlı yeni bir albüme imza attı. Güçlü sesi ve yorumuyla tanıdığımız Serap Yağız ile birlikte çıkardığı albüm dijital platformlarda yerini aldı. Çek Cumhuriyeti’nde bastırılan 250 plak ise müzikseverlere ulaÅŸtı.Daha önce birlikte üç albüm yapan ikilinin bu albümü diÄŸerlerinden oldukça farklı; bu sefer yıllardır dinledikleri, sevdikleri, etkilendikleri ÅŸarkılara sert bir üslup kazandırmışlar.  “Alageyik Destanıâ€nı Taner Öngür MoÄŸollar repartuvarına kazandırdığından beri ÅŸarkının pek çok deÄŸiÅŸik düzenlemesi yapıldı. Bu albümdeki ise akustik gitar ve mandolinin ile birleÅŸiyor ve Yağız’ın yorumundan oluÅŸuyor.Albümde Batucan Işık beÅŸ, Kemal Küçükbakkal üç, Ediz HafızoÄŸlu ise bir ÅŸarkının davullarını çalıyor. Haluk Önol’un da iki ÅŸarkıda gitar solosu çaldığı albümde geri kalan her ÅŸeyi, Taner Öngür, Heybeliada’daki evinde, karantina günlerinde çaldı, kaydetti ve miksledi.Öngür, ile albümüm sürecini konuÅŸtuk.- Albümün fikir aÅŸamasından ve oluÅŸum sürecinden bahseder misiniz?Serap Yağız ile birlikte daha önce üç albüm yaptık. 2007’de “Suların UÄŸultusuâ€, 2009’da “ GüneÅŸ Åžarkıları†ve 2014’te “Tiyatro Åžarkıları†isimli albümler... Buna baÄŸlı olarak bu repertuvarı canlı çalabilmek için bir grup oluÅŸturduk, çeÅŸitli zamanlarda bulabildiÄŸimiz konser ortamlarında çaldık. Bu faaliyetler sırasında albümlerde yer almayan ancak sevdiÄŸimiz bazı ÅŸarkılar da repertuvarımızda yer bulmaya baÅŸladı. - Hangileri bu sevdiÄŸiniz ÅŸarkılar.Çok sevdiÄŸimiz Tülay German’ın “Yunus’tan, Nâzım’a†isimli albümündeki “Mapusun İçindeâ€, “Urganda Gerdan Ä°niler†ve “YeniliÄŸe DoÄŸru†isimli ÅŸarkıların bizim Anadolu rock repertuvarımıza yakışacağını düşünüp bu ÅŸarkılara yeni düzenlemeler yaparak konserlerimizde çalmaya baÅŸladık. Bunlara ek olarak, Can Yücel’in, ülkemizdeki anti-nükleer kampanyalara hediye ettiÄŸi ÅŸiiri “Sonsözâ€e benim yaptığım beste, yine Can Yücel’in “İşçi Marşı†isimli ÅŸiirine 1975’te Cem Karaca & DerviÅŸan ile çalışırken yaptığım beste de repertuvara katıldı. Bu ÅŸarkılar konserlerde iyice piÅŸtikten sonra bu ÅŸarkıların temelini oluÅŸturduÄŸu bir albüm yapma fikri oluÅŸtu. Bunlara ek olarak, “Hem Okudum Hem De Yazdımâ€, “Obur Dünya†gibi bu Anadolu rock tarzımıza uyan ÅŸarkıları da ekledik. Son olarakta 1974’de Ersen & DadaÅŸlar grubu ile birlikte çalışırken yaptığımız, KaracoaoÄŸlan’ın ÅŸiirine, Fehiman UÄŸurdemir’in yaptığı beste “Bir Ayrılık, Bir Yoksulluk, Bir Ölüm†eklendi repertuvara. Böylece albüm severek seçtiÄŸimiz ÅŸarkılardan oluÅŸan bir Anadolu rock klasikleri demeti gibi oldu. Albümde hem benim yıllardır bu tarzın oluÅŸması sırasında edindiÄŸim tecrübelerden hem de yeni deneylerden izler duymak mümkün. Son yıllarda Anadolu pop-rock tarzının yurt dışında ve yurtiçinde yeniden ilgi görmesi de yıllardır bu tarz üzerinde çalışan birisi olarak bana cesaret verdi diyebilirim. Bu tarzın yıllar içindeki örneklerine baktığımızda genellikle ÅŸarkıların erkek sanatçılar tarafından seslendirildiÄŸini görürüz, bu albümde Serap Yağız’ın güçlü sesi ve yorumuyla bu kliÅŸenin dışına çıktık.- Serap Yağız ile bu çalışma süreciniz nasıldı?Serap Yağız ile uzun süredir aralıklarla da olsa birlikte çalıştığımız için, aramızda rahat bir iletiÅŸim var. Müzik yapmayı, ÅŸarkı söylemeyi seven insanlar olarak birlikte çalışmak genellikle yaratıcı ve keyifli oluyor...- Albüm istediÄŸiniz gibi oldu mu? Karantina süreci kayıtları nasıl etkiledi?Evet, oldu diyebilirim. Elbette insan her zaman daha iyi olmasını istiyor, karantina süreci biraz zorladı. Müzisyenlerin bir araya toplanması zor hatta bazen imkânsız olduÄŸu için kayıtları teker teker yapmak zorunda kaldık. Bu tarz müzikte topluca çalıp kaydetmek daha makbul ama ne yazık ki pandemi koÅŸulları buna müsaade etmedi. Ancak karantina sürecinin mix aÅŸamasına faydalı olduÄŸunu söyleyebilirim. Çünkü bana daha sessiz bir ÅŸehir ortamı ve daha uzun zaman ayırabilme olanağı saÄŸladı.
Öznur Oğraş Çolak
Read more:
https://www.turkish-media.com/forum/topic/672710-taner-ongur-3-derdim-varayrilik-yoksulluk-ve-olum/