Emre Hüner, kişisel sergisini Arter’de açtı
Hollanda ve İstanbul’da yaşayan Emre Hüner, iki yıldır üzerinde çalıştığı kişisel sergisini Arter’de açtı.
Sabah kar atıştırmış, damlar bembeyaz. Oysa uzun zamandır ilk kez bir basın toplantısına davetliyim; Arter’de Emre Hüner’in “Elektroizolasyon: Bilinmeyen Parametre Kayıt Dışı†baÅŸlıklı kiÅŸisel sergisinin açılışına gideceÄŸim ve hiçbir ÅŸey beni vazgeçiremez. GiriÅŸte bir türlü HES kodumu açamıyor olmam bile! Sanatçı çalışma serüvenini anlatıyor. Anlaması kolay bir iÅŸ deÄŸil, “yarı kurgusal bir senaryo metni etrafında ÅŸekillenmiÅŸ yeni üretimlerden†oluÅŸuyor. Emre Hüner bir senaryo yazmış ama senaryoyu iÅŸlevinden çıkarmış. Serginin bölümlerinden “Elektroizolasyonâ€, siyah beyaz, 5 saat 20 dakikalık bir ses kayıt film. GRUP Ä°SÄ°MLERÄ° ŞİİRSELSanatçı, dolaÅŸtığı yerlerde fotoÄŸraf çekmiÅŸ, film çekmiÅŸ, metinler yazmış. PerÅŸembe Pazarı civarındaki atölyesi, Karaköy, Arter’in olduÄŸu Dolapdere, yaÅŸadığı yer olan Kurtuluş’a gidip gelirken sesler, görüntüler, ÅŸehrin doÄŸaçlamaya dayalı kesitleri var. Sergideki yerleÅŸtirmede iki yıl içinde topladığı makine parçaları, endüstriyel atıklar, plastik bidonlar, denizden çıkmış yırtık paletler, ayakkabı gibi materyallerin gruplaÅŸtığı yerleÅŸtirmelerde bu materyallerin kalıplarından dökülmüş seramik heykeller görüyoruz. Sanatçı bunların yeniden üretim sürecinde bizzat çalışmış. Sırasında bir inÅŸaat işçisi olmuÅŸ, sırasında bir atölyede demir dökümcü, kesmiÅŸ biçmiÅŸ, bir araya getirmiÅŸ, altına film döşemiÅŸ, üzerine hikâye yazmış, altından girmiÅŸ, üstünden çıkmış, kendi deyimleriyle “kurgusal anlatılar, yapıtlar ve ucubeler üretmiÅŸ!â€Â Ben yazsam kızarlar sanat eserine ucube dedi diye! “Serginin bütününde fabrika, laboratuvar, film seti ve yerleÅŸke gibi kapalı mimari mekân düzenlemelerini alıntılayan formlar, steril ve bilimkurgusal bir yabancılaÅŸmayı çaÄŸrıştırırken siyah beyaz film sekansları, mekâna yayılan ses öğeleri ve heykeller, müze binasının ve onu çevreleyen ÅŸehir dokusunun toprak altı fısıltılarını mekâna taşıyor.†Açıkçası bunu ben böyle anlatamam, onların anlattığı bu. Grupların isimleri çok ÅŸiirsel: “Oksijensiz Hadiseâ€, “Derinlik KeÅŸifçileriâ€, “Tamamlanmamışların Psikosimetrisi†gibi. Serginin en son eseri ise Meliha Erem’in yazdığı “Hipernotlar’da 8 küçük öykü var. Sürreel öyküler, hayli karamsar. Hele son öykü “Ziftâ€te içinde yaÅŸadığımız saÄŸlık sorunlarından tutun da çevre kirliliÄŸine ve doÄŸal kaynakların sorumsuzca tüketilmesine gönderme yapılırken yazarın bunlardan ne kadar etkilendiÄŸi de ortada.MERAKLISI İÇİN ÖNEMLÄ° BÄ°R SERGÄ°Emre Hüner, Amsterdam ve Ä°stanbul’da yaÅŸayan, bütün eÄŸitimini Batı’da almış, sergilerini de oralarda yapan bir sanatçı. Arada bir Ä°stanbul’da da sergi açmış. Bu da onlardan biri. Emre Hüner, iki üç yıllık çalışması ve prodüksiyon aÅŸamasında ciddi anlamda destek ve sponsor bulduÄŸuna bakılırsa, meraklısı için hiç kuÅŸkusuz çok önemli bir sergi hazırlamış. Sanatçıyla sohbet ettim, böyle iÅŸler yapanların genelde olduÄŸu gibi ukala ve uzaydan gelmiÅŸ gibi bir havası yoktu, senin benim gibiydi. Sergiden yeterince heyecanlanmamış olmamı pandemi yüzünden sanattan uzak kaldık, ondan herhalde diye açıkladım kendime. Dışarı çıktım, kar durmuÅŸ ama sıkı bir yaÄŸmur yağıyordu. Arter’in hemen yanındaki Plevneli Galeri’nin önünde Refik Anadol’un sergisini gezmek için kuyruk olmuÅŸ, bekleyenleri görünce sevindim. Haftanın en soÄŸuk gününde, öğle vakti, sanki yardım dağıtılıyormuÅŸ gibi sergi için kuyrukta beklemek? Hayat ve sanata ilgi devam ediyor diye sevindim. AKP kongresiyle ilgilenmek için koÅŸa koÅŸa ev-ofise döndüm! Salgın hastalığın kırmızıya boyadığı haritaya raÄŸmen lebaleb dolu kongrenin kaotik görüntüleri de pek anlaşılır gibi deÄŸildi sonuç olarak!
Yazgülü Aldoğan
Read more:
https://www.turkish-media.com/forum/topic/673445-emre-huner-kisisel-sergisini-arterde-acti/