Balat’tan insan öyküleri
Proje tasarımının Ahmet Sami Özbudak'a, prodüksiyon sorumluluğunun ise Kerem Pilavcı’ya ait olduğu, farklı formatıyla izleyici karşısına çıkan Monologlar Müzesi "Balat", İstanbul'un Balat semtinde geçen hikâyeleri tiyatroseverlerle buluşturuyor. Oyun, beş farklı odada yaklaşık 10-12 dakika süren gösterimlerden oluşuyor.
/Archive/2021/4/1/201624667-cmt-tiya-monologlar-muzesi.jpgBir numaralı odada BaÅŸak Kıvılcım ErtanoÄŸlu’nun yazıp yönettiÄŸi, Balat’ta bir meyhanede Abba hayranı olan, ÅŸarkılar söyleyerek servis yapan bir garsonun hikâyesinin anlatıldığı oyuna odaklanıyoruz. Karaktere Batur Belirdi hayat veriyor. Sahnelenen gösterimlerden en fazla dördünü izleme fırsatım olduÄŸu için bu gösterimi izleyemedim. Çok merak ettiÄŸim ve özellikle izlemek istediÄŸim bu oyunu bir sonraki gösterimde merakla takip edeceÄŸim. /Archive/2021/4/1/201632386-cmt-tiya-monologlar-muzesi2.jpgÄ°ki numaralı odada Kerem Pilavcı’nın yazıp Barış Gönenen’in yönettiÄŸi, bir çamaşır ipiyle pencereden pencereye aÅŸk hikâyesinin anlatıldığı Bi Sakat Ä°ÅŸ adlı oyunda karaktere Haydar Köyel hayat veriyor. Oyun, karakterin içsel sıkıntısının ve endiÅŸesinin izleyici üzerinde oluÅŸturduÄŸu etki ile baÅŸlıyor. Karakter kendi hikâyesinin yanı sıra Balat’ın olumsuz anlamda deÄŸiÅŸimine de deÄŸiniyor. Sevginin, yaÅŸanmışlıkların, kaybediÅŸlerin, piÅŸmanlıkların, baÅŸaramayışların anlatıldığı bir hikâye. Haydar Köyel baÅŸarılı performansıyla izleyicinin takdirini kazanmayı baÅŸarıyor. /Archive/2021/4/1/201638589-cmt-tiya-monologlar-muzesi3.jpgÜç numaralı odada Serdar Kurt’un yazıp, BaÅŸak Kıvılcım ErtanoÄŸlu’nun yönettiÄŸi, Bir Rum lisesinin sıralarına kazınmış naif bir Ä°stanbul masalının anlatıldığı Sakıncalı KomÅŸu adlı oyunda karaktere Melis Öz hayat veriyor. Oyunda bir gencin hayat hikâyesine tanık oluyoruz... Melis Öz akordeon çalarak baÅŸladığı oyunda, geleceÄŸe dair korkuları, hayalleri, endiÅŸeleri ve umutları ekseninde sıcak ve tanıdık hikâye ile baÅŸarılı bir performans ortaya koyuyor. Dört numaralı odada Meltem Yılmazkaya’nın yazıp yönettiÄŸi, Burcu HalacoÄŸlu’nun oynadığı AÄŸrı adlı oyunda, mutfakta pirinç ayıklarken kalbindeki aÄŸrıları daha çok hisseden kahramanın hikâyesini izliyoruz. Aldatılan, beÄŸenilmediÄŸini düşünen, kırgın ama gidemeyen bir kadının hikâyesinin anlatıldığı gösterimde Burcu HalacoÄŸlu yaÅŸadığı sıkıntı ve hüznü samimi ÅŸekilde yansıtıyor. Ne yazık ki birçok kadının benzer hikâyeleri yaÅŸadığı bu anlatı gerçekliÄŸini her daim koruyor. Bu durum izleyicinin karakterle kolay bir ÅŸekilde özdeÅŸlik kurmasını saÄŸlıyor. HalacoÄŸlu’nu performansından dolayı kutlarım./Archive/2021/4/1/201707417-cmt-tiya-monologlar-muzesi4.jpg BeÅŸ numaralı odada Giray Altınok’un yazdığı, Fehmi Karaarslan’ın yönettiÄŸi bir mezatta geçen hikâyenin anlatıldığı Kara Mezat adlı oyunda karaktere Ece Özdikici hayat veriyor. Ölmüş insanların antika eÅŸyalarının öldüğü gün çalınıp satıldığı mezatın anlatıldığı ilginç hikâyede karakterin iç dünyasına, babası ile olan diyaloÄŸuna duygusal bir pencereden bakıyoruz. Ece Özdikici duyguyu izleyiciye hissettirmekte oldukça baÅŸarılıydı. Kendisini tebrik ediyorum. Birçok çalışmasını takip ettiÄŸim ve baÅŸarılı oyunlarını izlediÄŸim, hayatımda gerçek anlamda iz bırakan Hayal-i Temsil ve Meçhul PaÅŸa oyunlarının yazarı Ahmet Sami Özbudak’ı sahneye koyulması cesaret isteyen bu formatta bir gösterimi izleyici ile buluÅŸturmasından dolayı yürekten tebrik ederim. Özbudak imzasını attığı tüm çalışmalarda farkını ortaya koyuyor. Bundan sonra da yapacağı çalışmaları ilgiyle takip edeceÄŸim. /Archive/2021/4/1/201712151-cmt-tiya-monologlar-muzesi5.jpgPandemi koÅŸullarının tiyatromuzu derinden etkilediÄŸi bu dönemde, böyle bir gösterimde izleyici olma fırsatı yakalamış ÅŸanslı azınlıktan biri olarak, heyecanla takip ettiÄŸim Monologlar Müzesi “Balat†kıymetli ve görülmeye deÄŸer bir çalışma olmuÅŸ. Yapımın izleyici ile buluÅŸmasını saÄŸlayan tüm ekibi kutlarım…Alkışınız bol olsun…Â
Read more:
https://www.turkish-media.com/forum/topic/675288-balattan-insan-oykuleri/